Jak działa reklama zewnętrzna i co ją charakteryzuje?
Reklama zewnętrzna stała się już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu. Można się z nią spotkać na ulicach wielkich miast , a oprócz tego przy drogach szybkiego ruchu. W znaczącej liczbie przypadków w tej formie reklamy wykorzystywane są plakaty wielkoformatowe, choć bardzo popularne są także neony oraz podświetlane szyldy.
Reklama zewnętrzna gwarantuje firmie niemało korzyści. Przede wszystkim jest to reklama bardzo dobrze widoczna, która – głównie dzięki swym rozmiarom – może skutecznie wpływać na przechodniów i przyciągać ich uwagę. Jest to reklama, która pozwala utrwalić w oczach przechodniów wizerunek firmy i w zwyczajny sposób przekazuje im informacje na zagadnienie działalności jakiegoś przedsiębiorstwa lub konkretnego produktu. Tego typu reklamy kreuje dość dużo firm np. outdoor białystok.
Niestety, reklama zewnętrzna ma również kilka minusów. Do jej priorytetowych wad zaliczyć można relatywnie wysokie koszty produkcji , a oprócz tego fakt, że wywieszone na ulicy plakaty i szyldy z czasem są niszczone przez czynniki atmosferyczne.
Reklamę zewnętrzną można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwszą stanowią plakaty wielkoformatowe, drugą – reklamy malowane.
Najlepiej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej są plakaty wielkoformatowe. Częstokroć są one drukowane techniką sitodruku, dzięki czemu duża powierzchnia ma możliwość zostać pokryta farbą w metodę jednolity. Takie plakaty składają się bardzo często z paru arkuszy, które po złożeniu tworzą jeden, gigantyczny obraz.
Inny charakter mają już reklamy malowane. Mogą być one znacznie większe od plakatów wielkoformatowych. Są one wyjątkowe. Tworzone są ręcznie, w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu. Nic zadziwiającego, że reklamy malowane kosztują znacznie więcej niż plakaty wielkoformatowe, drukowane częstokroć w bardzo dużej ilości egzemplarzy.
Reklamy malowane w większości wypadków umieszczane są w tych miejscach, w których natężenie ruchu jest wyjątkowo duże. Swą formą, wymiarem, wyjątkowością i treścią są one w stanie wyjątkowo silnie wpływać na odbiorców. Choć dużo kosztują, jest to bardzo dobra inwestycja, która może przynieść pozytywne efekty.