Warto biegać

Ogromna część naszego społeczeństwa cierpi na nadwagę i otyłość. Jest to już nieomalże narodowa plaga i wszystko wskazuje na to, że jeszcze trochę i osiągniemy stan zachodnich społeczeństw, w których otyli stanowią ponad 70%. Istnieje kilka sposób na to, żeby skutecznie pozbyć się kilogramów, niemniej jednak chyba tylko bieganie na odchudzanie jest możliwe do zrealizowania w każdym miejscu i niskim kosztem. Bieganie to rodzaj treningu aerobowego, czyli takiego, podczas którego spalamy najwięcej tkanki tłuszczowej. Szybkość bicia serca i tętno zwiększa się, powiększeniu ulega wymiana gazowa w organizmie i człowiek zaczyna w parę chwil spalać tłuszcz.

Co prawda do odchudzania można wybierać również inne dyscypliny sportu, niemniej jednak część z nich wymaga posiadania stosownego sprzętu czy także wypadów na siłownię. Przy bieganiu masz przy sobie wszystko, co ci jest potrzebne (sprawdź: bieganie a odchudzanie). Część ludzi zastanawia się, jak biegać aby schudnąć. Wydaje im się, że im szybciej, tym całkiem dobrze. Nie jest to prawdą. Najlepsze efekty uzyskuje się wówczas, gdy nasze tętno utrzymane jest na dość wysokim, ale nie za wysokim poziomie. Jest to więc tempo biegu między truchtem a sprintem. Jeśli zastanawiasz się, czy bieganie pomaga schudnąć, to odpowiedź ma możliwość być jedynie jedna: tak, niemniej jednak powinno się robić to z głową. Najlepsze efekty dają częste treningi, przynajmniej 4 razy w tygodniu i ze stuprocentową pewnością bieg około godziny (więcej – odchudzanie przez bieganie). Tkanka tłuszczowa w współzależności od tego, ile wydatkujemy energii i co ćwiczymy, zaczyna się spalać dopiero po okey. 15-30 minutach, tak więc aby zdobyć spodziewane efekty odchudzania, nasz bieg musi być jak najdłuższy, niemniej jednak jednocześnie nieforsujący.

Warto sprawdzić: odchudzanie przez bieganie.